Τα προειδοποιητικά σημάδια του Account Takeover Fraud

10/10/2024 / Miscellaneous
Account Takeover Fraud

Η κατάληψη λογαριασμού (account takeover ή ATO) είναι ένας τύπος κυβερνοεπίθεσης όπου οι εγκληματίες αποκτούν μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε διαδικτυακό λογαριασμό άλλου ατόμου για να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες και να διαπράξουν απάτη.

Μπορεί να οδηγήσει σε οικονομική απώλεια, κλοπή ταυτότητας και παραβίαση του απορρήτου τόσο για άτομα όσο και για οργανισμούς. Ο έγκαιρος εντοπισμός των επιθέσεων ATO είναι ζωτικής σημασίας.

 


Κοινά προειδοποιητικά σημάδια


Ασυνήθιστες ειδοποιήσεις login: Παρακολουθήστε τυχόν ειδοποιήσεις από υπηρεσίες για συνδέσεις από άγνωστες συσκευές ή τοποθεσίες. Εάν λάβετε μια ειδοποίηση χωρίς να έχετε συνδεθεί, σημαίνει ότι κάποιος άλλος έχει πρόσβαση στο λογαριασμό σας.

Αλλαγές κωδικού πρόσβασης: Η λήψη μιας ειδοποίησης μέσω email ότι ο κωδικός πρόσβασής σας έχει αλλάξει, χωρίς εσείς να ξεκινήσετε τη διαδικασία, είναι ισχυρή ένδειξη ότι ο λογαριασμός έχει παραβιαστεί.

Άγνωστες συναλλαγές: Μικρές ή ανεξήγητες χρεώσεις μπορεί να υποδηλώνουν κατάληψη λογαριασμού. Είναι σημαντικό να ελέγχετε τους οικονομικούς λογαριασμούς τακτικά για ασυνήθιστες ή άγνωστες συναλλαγές.

Λείπουν email: Όταν τα εισερχόμενά σας επισημαίνονται ως αναγνωσμένα, μετακινούνται στον κάδο απορριμμάτων ή διαγράφονται χωρίς δική σας ενέργεια, αποτελεί ένδειξη ότι ένα μη εξουσιοδοτημένο άτομο έχει πρόσβαση στο email σας.

Απροσδόκητα αιτήματα ελέγχου ταυτότητας δύο παραγόντων (2FA): Εάν λάβετε κωδικούς 2FA μέσω κειμένου ή email χωρίς να επιχειρήσετε να συνδεθείτε σε μια υπηρεσία, τότε κάποιος άλλος προσπαθεί να αποκτήσει πρόσβαση στον λογαριασμό σας.

Αλλαγμένα δεδομένα λογαριασμού: Οι χάκερ μπορούν να αλλάξουν πληροφορίες στο λογαριασμό σας. Στην περίπτωση προφίλ social media, ενδέχεται να διαγράψουν περιεχόμενο, ονόματα και περιγραφές προφίλ ή να προσθέσουν περιεχόμενο για να εξαπατήσουν το κοινό σας.

Οι επαφές σας λαμβάνουν περίεργα μηνύματα: Οι επαφές σας ενδέχεται να σας ενημερώσουν ότι λαμβάνουν πλαστά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή απευθείας μηνύματα από τον λογαριασμό σας.

Είστε κλειδωμένοι από τους λογαριασμούς σας: Εάν δεν μπορείτε να συνδεθείτε σε έναν λογαριασμό επειδή ο κωδικός πρόσβασής σας δεν λειτουργεί πλέον, αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι κάποιος scammer άλλαξε τον κωδικό πρόσβασης μετά την κατάληψη του λογαριασμού.

 


Τι να κάνετε εάν ένας scammer εισβάλλει στον λογαριασμό σας


Εάν υποψιάζεστε ότι ένας ή περισσότεροι από τους λογαριασμούς σας έχουν καταληφθεί, ενεργήστε γρήγορα για να ελαχιστοποιήσετε τη ζημιά.

 

1. Επικοινωνήστε με τον πάροχο υπηρεσιών: Επικοινωνήστε αμέσως με τον πάροχό σας, την τράπεζα ή την πλατφόρμα social media για να τους ενημερώσετε σχετικά με την πιθανή κατάληψη λογαριασμού και οποιαδήποτε άλλη ύποπτη δραστηριότητα. Οι περισσότερες πλατφόρμες διαθέτουν διαδικασίες που βοηθούν στην ανάκτηση λογαριασμών που έχουν παραβιαστεί.

2. Αλλάξτε κωδικούς πρόσβασης: Εάν εξακολουθείτε να έχετε πρόσβαση στον λογαριασμό, αλλάξτε τον κωδικό πρόσβασης αμέσως. Ενημερώστε τις ερωτήσεις ασφαλείας και βεβαιωθείτε ότι ο νέος κωδικός πρόσβασης είναι ισχυρός και μοναδικός.

3. Ενεργοποιήστε το 2FA: Εάν δεν το έχετε κάνει ήδη, ενεργοποιήστε το 2FA σε όλους τους διαδικτυακούς λογαριασμούς σας για να προσθέσετε ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας.

4. Παρακολουθήστε τις οικονομικές καταστάσεις: Ελέγχετε τακτικά τις καταστάσεις κίνησης της τράπεζας και της πιστωτικής σας κάρτας για μη εξουσιοδοτημένες συναλλαγές.

5. Αναφορά στις τοπικές αρχές: Σε περιπτώσεις οικονομικής απώλειας ή κλοπής ταυτότητας, αναφέρετε το περιστατικό στην αρμόδια υπηρεσία.

6. Ελέγξτε για επιπλέον εξαγορές λογαριασμών ή παραβιάσεις δεδομένων: Ελέγξτε όλους τους λογαριασμούς σας για σημάδια ύποπτης δραστηριότητας.

7. Ειδοποιήστε τις επαφές σας: Εάν οι λογαριασμοί των social media ή email έχουν παραβιαστεί, ενημερώστε τις επαφές σας να μην εμπιστεύονται κανένα μήνυμα από εσάς μέχρι να επιλυθεί το πρόβλημα. Αυτό μπορεί να αποτρέψει την περαιτέρω εξάπλωση των απατών.

8. Εξετάστε το ενδεχόμενο παγώματος λογαριασμών: Εάν τα προσωπικά σας στοιχεία έχουν παραβιαστεί, εξετάστε το ενδεχόμενο να δεσμεύσετε τους λογαριασμούς σας για να αποτρέψετε τους απατεώνες να ανοίξουν νέα πιστωτικά όρια στο όνομά σας.

9. Ελέγξτε και ενημερώστε τις πρακτικές ασφαλείας: Αφού ανακτήσετε τους λογαριασμούς σας, αφιερώστε χρόνο για να ελέγξετε και να ενισχύσετε την ασφάλειά σας. Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση ενός manager κωδικών πρόσβασης, την εγκατάσταση μιας λύσης για προστασία από ηλεκτρονικό ψάρεμα και κακόβουλο λογισμικό και την προσοχή έναντι ανεπιθύμητων μηνυμάτων και απατών.

 

Πηγή: bitdefender.com



Bitdefender GravityZone



Το GravityZone Business Security της Bitdefender, με τη χρήση αποδεδειγμένων τεχνικών μηχανικής μάθησης, ανάλυση συμπεριφοράς και συνεχή παρακολούθηση των διεργασιών που εκτελούνται, σας προσφέρει πλήρη προστασία από όλους τους τύπους κακόβουλου λογισμικού.



Στην Cloud Concept στόχο αποτελεί η αδιάλειπτη τεχνική υποστήριξη των αναγκών σας, η προσφορά managed υπηρεσιών υψηλού επιπέδου και η παροχή πρόσβασης σε χρήσιμες προτάσεις για την αποδοτική διαχείριση των δεδομένων σας.



Ακολουθήστε μας σε LinkedIn, FacebookInstagram ή εγγραφείτε στο Newsletter μας, για να μένετε ενημερωμένοι! 

ΣΥΝΔΕΣΗ

Αίτηση επικοινωνίας

ΠΑΝΩ